lördag 31 mars 2012

Ett skratt förlänger livet, undrar om socker har samma effekt?

Sista dagen innan lovet; prov första lektionen, andra lektionen var ekonomi och då bjöd vår lärare oss på valfri glass i caféterian och resten av timmen satt vi först och kollade på bilder på hennes data och sedan lekte vi musikleken -> random, men massa bättre än ekonomi och kalkylering och sånt sak! Efter det var det håla i typ två timmar, så jag drog hem till Boel och vi fixade mat och snackade och lite så, innan det var dags för sista lektionen (engelska, hörförståelse) och sedan LOV! Jätte skönt med lov, älskar det!

Varje fredag har det nu blivit typ en tradition att Milla och jag på något sätt träffas, så hon och jag möttes upp på agape, började poppa popcorn, bränna dem (det lukta brända poppcorn heela kvällen sen och det var helt Millas fel ), skratta och snacka. Olly kom och sedan även Asse. Vi tillsammans med Maja (och Ida en liten stund) köpte massa onyttigheter och satte oss på Agape och attackerade inköpen. Väldigt gott och energirikt!

Medan Asse sedan gick och var hjälpledare i lilla gruppen stack vi andra ut i stadsparken en stund. Verkligen jätte mysigt där, älskar den platsen, speciellt på våren!

Kvart i 6 var det dags för Joj och fika bestående av min mammas gooda kanelbullar! Därefter försvann plötsligt vår tidigare energi. Vi hade verkligen haft massa energi innan, och sedan bara försvann den. Bara sådär, puff typ. Men vi lyckades repetera dansen vi ska ha uppvisning med söndag nästa vecka och sedan körde vi Funky chicken för att försöka bli pigga (gick sådär, lite gick det allt!)

Joj slutade och vi gick ner gjorde oss i ordning för agape. Ett mysigt snack med Olly i en hörna blev det också, innan Agape började. Resten av kvällen var mysig, fylld med trötta människor, men många leenden, skratt och kramar till behövande. Milla, Olly och jag var grymma på att gissa och förstå varandras charader då vi lekte Cluedo gester (tror jag det heter xD). På något sätt så förstår vi varandra enkelt (det gör många av vi i vår lilla grupp av vänner.) och nu fick vi stor användning av det. Vi vann inte, nej nej, men vi hade roligt! :D

Nu sitter jag hemma, borde sova, men istället skriver jag ner detta och lyssnar på musik. Hmm, smart? Nej. Men det är lov och då får man lov att vara lite osmart.

Nu lägger jag upp detta och då jag ser det imorgon kommer jag kanske göra lite ändringar i det... Men, det är morgondagens problem!! :D<3



2 kommentarer:

  1. Choppi do!
    Jag van:D
    Jag var nog den ända som gick och la mig direkt när jag kom hem^^

    SvaraRadera
  2. Haha, Funky chicken :D

    Kram kram Lucia :)

    SvaraRadera