lördag 31 mars 2012

The road is long, but the view is great

Första dagen på lovet! Så underbart att säga det. Nu är det påsklov, sen är det "bara" att kämpa typ 9-10 veckor till och sen är det ä n t l i g e n sommarlov! 
Men, först till detta lovet!
Idag började jag min dag med att gå och springa en runda med min hund Pussel. Det var skönt att komma ut och vädret var helt okej. Tills vi vände och skulle gå hem. Motvind. H e l a vägen hem. Och med motvind, menar jag riktig motvind, inte sådan som finns i byar och städer och sånt. Nej. Den sortens som endast finns bland öppna fält ute på landet. Ja. Den sorten.


Men trots vinden så kom vi hem. 
Sen dess har jag nu ätit kanelbulle, 
duschat och bloggat. Visade sig att det var ganska roligt att blogga (A) Förutom när bilderna krånglar och så... Men jaja :D
Nu har vi ätit härhemma och snart kommer Olly, Milla och Asse för en grym kväll med sleepover till imorgon. Det blir våfflor, möjligtvis popcorn, skratt, prat och massa mys och galenskaper. 
Varje stund med de människorna är unika och jag önskar att hoppas att jag i framtiden kommer att komma ihåg så många som möjligt av dessa minnena, men om jag inte gör det så är det inte jätte farligt. Varför inte? Jo, för jag kommer ha dessa människorna kvar i hela mitt liv och glömmer en ett minne, så kommer säkert den andra ihåg det.
Det är earth hour ikväll förresten, så då ska vi släcka ner hela huset och endast använda oss av levande ljus. Hur mysigt som helst och något man egentligen borde göra oftare. 


Hugs from Emma!!

1 kommentar:

  1. Hihih så kul att du också har skaffat en blogg nu :D Vi måste se till att träffas en dag på lovet <3 Du kan väl smsa mig när du kan? :)

    SvaraRadera