lördag 21 april 2012

Börjar med dagen med ett skratt

Jag kommer sakna det här. Min syster och jag, i tårar i soffan, min mamma och bror i skratt. Allt på grund av en av de mest konstigaste händelserna mitt i natten. 
Pussel hade väckt mig på morgonen och sagt att hon ville gå ut, så jag släppte ut henne. 
En stund senare märker jag att min mobil låter. Jag kopplar inte samman detta och fattar inte vad som händer, så av vana, drar jag den röda knappen på mobilen, samma som i vanliga fall stänger av mitt alarm på morgonen (och om det ringer, vilket det gjorde i detta fall, tystar den bara mobilen). När den fortsätter blinka "Aa", tar jag upp mobilen och svarar. I andra änden här jag en trött syster som börjar prata massa konstigt, mumlandes. Jag svarar duktigt "Mmm" om och om igen och på morgonen får jag reda på att samtalet typ såg ut såhär:
"Hallo"
"Hej, kan du släppa in pussel, hon gnäller" ((jag lyssnar, hör inget ljud, kopplar inte vad hon snackar om))
"Mmm"
"Kan du släppa in henne?"
"Mmm"
"Okej, godnatt"
"Mmmm"
"Jag tänker lägga mig igen"
"Mmm"
"Lägg på"
"Mmm"
"Jag lägger på nu"
"Mmmm"

Så plötsligt blir det tyst i mobilen, vilket blev jätte konstigt. Jag bara" Hallo...?". Men då inget nytt kom i mobilen, lägger jag den på bordet och går och släpper in min hund. Hunden hoppar glatt in på mitt rum igen, tänder i taket med sin svans, slickar mig i ansiktet, när jag drar täcket över huvudet, hoppar hon på mitt huvud för hon ser det röra sig under täcket, lägger sig platt på/bredvid mig, kollar glatt, skrattande på mig tills jag tillslut ger upp, går upp ur sängen och går ner med henne där nere där mamma räddar mig undan allt

Inte förrän på morgonen inser jag hur knäppt och konstigt allt var och mitt ända försvar är

- Prata aldrig med mig när jag är yrvaken, för jag vet knappt vad jag säger och gör då! Här har ni beviset och om ni inte tror mig har jag en raaad andra händelser som jag kan berätta om! xD

Men älskar min syster och kommer sakna dessa knasiga och underbara stunderna med henne<3

Never doupt the fact that you will be missed. The pain of it is just to big to think of, so instead we laught on the right side of the face now, and laught on the wrong side of the face later, when you leave<3 

Nu blir det duschen för mig, innan högen med plugg. Ha det bäst och hörs snart igen!!

Hugs from Emma!<3

1 kommentar:

  1. Hihi, ååh så tokig morgon!! Älskar dig du tokigaste knasigaste syster! <3
    (saknar mitt långa hår...)

    SvaraRadera