tisdag 10 april 2012

En regnig dag i april, tio veckor innan sommarlovet

Busskortskortet, från januari förra året
Tillbaka igen och längtar till sommarlovet, Nyhem och frihet från skolan. Inte en jätte farlig dag idag, lite inställt och ganska chilla lektioner. 

Var på banken idag, första gången som 18 åring (stolt)! Fixade massa med nytt kort, ett sparkonto och annat gojs som jag mest nickade till. Försökte verkligen komma ihåg allt vad hon bakom disken sa, om olika koder, något med kortet och annat som jag skulle behöva göra.. men tro mig, det är inte världens lättaste! Men jag ska få ett brev hem om allting, så det gör nog inte så mycket att jag inte hängde med på exakt allt (A)<3

Och, har nu äntligen fixat kort till mitt busskort.. hehe, tio veckor innan skolan slutar... MEN det är gjort, och nu behöver jag inte vara rädd för busskontrollanter. Ända sedan en viss liten Milla varnade mig för ett tag sedan har jag tänkt, varje morgon, att jag borde sätta in kort och TADA nu har jag gjort det!

Annars idag har jag köpt en bok, hihi. Bröt ett löfte om att jag inte skulle köpa någon bok innan min bokhylla är utläst, men då boken är väldigt bra så var det värt det!

Nu har jag precis varit duktig, pluggat matte och varit nostalgisk (igen) framför en Harry Potter film, nu 4:an! Hoppas er regniga april-dag har varit bra. Nu ska jag göra mig iordning, läsa och sedan sova innan en ny skoldag imorgon!

Hugs from Emma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar