söndag 8 april 2012

Vad jag läser just nu

"-Jag antar att det är ett val vi gör, sa hon.
- Vad är ett val? frågade jag.
- Hur mycket av världen vi släpper in, sa hon."
citat ur boken jag för tillfället läser; "En bit av mig fattas".
Kort sammanfattat så handlar det om tre ungdomar och deras upplevelse av den 11 september 2001. I början tyckte jag den inte var jätte bra. Författaren är inte den bästa gällande hur han skriver, något som irriterade mig då jag tyckte storyn verkade bra. Senare, då jag kämpade mig vidare in i boken, fann jag mig fastna i den. Det finns något speciellt med den som gör den unik och fullt läsvärd. Själv kommer jag inte ihåg jätte mycket av händelsen, då tillbaka vid 2001, men de minnena jag har, är inget i jämförelse med hur personerna i boken, personer som bodde i New York upplevde det. Det är inte en sann berättelse, men författaren är själv New York bo och har förmodligen byggt boken lite på det.

En annan sak som är unik med denna boken är att den inte handlar så mycket om att förlora någon nära, som hur man själv och staden påverkas då en förlust så stor som denna sker.

En bra bok. Läs den!<3

Hugs from Emma!<3

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar