söndag 29 april 2012

Skratta och var barn igen

Lördagen den 28 april - 2012, åkte familjen ut på vår traditions runda till Österlen. En vecka tidigare än vanligt i år, men lika mysigt. Vi har gjort det så länge jag kan minnas, som ett sätt att fira pappas födelsedag och för att få en mysig tur med familjen.
Först bar det av till Ingelsta kalkon, med good mat och lek på lekplatsen (man är aldrig för gammal för att leka!)
sedan till kivik, där vi fyllde på ett stort lager av dricka, allt från fläder till citrus, till päron till ja, jag vet inte vad,
efter det åkte vi ner till Stens huvud och gick en runda med våra två svarta hundar,
kastade pinnar ut i vattnet och njöt av den väldigt vackra naturen.
Vi hann sedan till Café annorlunda innan de stängde, där man betalar ett pris och sedan får man äta massa kakor,

och som avslutning på det hela åkte vi och kollade kort i hamnen, där vi märkte att fiskebutiken var stängd, innan vi började färden hem. 
Hela vägen hem övade jag och mamma körkorts teori, med skyltar och liknande på vägen och jag fick testa på att växla.

En bra och mysig dag med familjen!<3


 Här var några av bilderna tagna under dagen. Nu väntar jag på att Olly ska anlända, så hinner inte fixa mer med bloggen idag. Ses snart igen!!












Hugs from Emma!!<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar