måndag 16 april 2012

Skapa något med några tryck på en dator

Kollade runt på min dator precis och hittade gamla texter som jag knappt kommer ihåg att jag skrivit. 
Som många säkert vet, gillar jag att skriva.  Jag gör det nu och har nog gjort det på riktigt sen i femman, då min dröm om kock las på hyllan och jag började söka efter en ny. 
Det är inte ofta jag låter folk läsa vad jag skrivit,
kanske för att jag är osäker på mig själv,
eller kanske mest för att det känns privat..?

Visst låter det konstigt? En bit papper med text, som inte ens handlar om mig själv, känns privat.. 
Men för mig är det något mer. Varje ord, varje liten stavelse, kommer från mitt huvud. 
En galen idé på bussen, 
ett samtal inspirerat av något jag hör/ser, 
en person tagen ur mitt liv utan att jag tänker på det... 
Allting skapas i mitt huvud, innan det landar på pappret. 
Jag har massvis med påbörjade berättelser (min största svaghet = svårt att avsluta dem), alla med sin början i en liten tanke i mitt huvud, fyllda anteckningsblock och dokument på varje data jag någonsin använt. T.o.m en av mina väggar har fått smaka på min skrivglädje, med citat och meningar spridda bredvid min säng.
Men..
Här på min blogg kommer jag lägga ut några texter ibland. Om jag hittar någon på datorn, om jag får inspiration eller ja, om jag känner att "Hmm, jag orkar inte blogga vanligt, så varför inte lägga in en text istället..?!". 
Jag tänkte lägga ut en dialog jag hittade idag i nästa inlägg, en dialog med inspiration av en mening, sen bara fortsatte den. Den är helt fristående, har inget skrivet innan, inget efter, så vad den handlar om är upp till läsaren själv ;)

För enkelhetens skull, lägger jag in den i nästa inlägg :)

Hugs from Emma!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar