söndag 15 april 2012

Inre nörd

Veckan har varit fylld med allt mellan himmel och jord; träningsförsök på gerda (stället som jag fortfarande inte vet hur det stavas), träffande vänner, skola, långa fika stunder, snack, tankar om framtiden, sova över med bästaste, upptäckande av att http://www.pottermore.com/ ä n t l i g e n har öppnat och en del annat som jag knappt kommer ihåg. En händelsefull vecka, som inte känns händelsefull egentligen.. Går det ihop? Jaja, på ett eller annat sätt gör det väl det. Jag orkar inte beskriva allt, och jag tror heller inte ni orkar läsa om allt.

Men för att berätta om det som ligger närmast så sov jag då över med min Olly fredag till lördag.
Detta efter en fredag med en lektion,
ett besök på glassbaren med Suff,
en skrivar/ta det lugnt stund på agape,
en låång fika/prat stund med Olly och Milla på Graffiti (bästa cafét!)
och sedan en sen Agape gång,
där det blev lyssna på livshistorier, umgås med vänner, ligga död i en soffa, skratta och ha det allmänt bra.

Tillbaka där jag börja; efter agape då så sov Olly och jag över. Båda var ganska trötta, så det blev en pratstund om kvällen och annat galet och sedan sova ganska bra tid.
Dagen efter så hade vi tänkt skriva och så, men då jag gick in på en harry potter sida (en sida jag går in på för att iallafall lite hålla igång min inre hp-nörd sida) ser jag att pottermore, en sida skapad av Jk Rowling själv och som jag väntat på ska öppna sen förra sommaren, har öppnat!!


Klart blev jag sjukt galen och glad, Olly blev en aning rädd och frågade mamma om hon fick åka hem, men då jag tvingade henne att också bli medlem så blev hon lika kär i det hela!
Hela dagen satt vi och spelade detta;
utforskade sidan,
fick trollstavar,
åkte till hogwarts,
blev indelade i elevhem (vi hamnade i samma! Hufflepuff forever in my <3),
läste material från Jk Rowling och massa annat fantastiskt.
Så glad att den öppnade igår!
Senare, vi 5,6 tiden drog vi hem till Olly och hade en myskväll tillsammans med Milla. Vi tvingade även henne att bli medlem (Gryffindorare blev hon ^^) och sedan pratade vi och skrattade vi och hade en skön kväll tillsammans, innan jag skulle hem.
Älskar er mina underbara misstolkare<3




Hugs from Emma!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar