tisdag 22 maj 2012

När högen växer och inspirationen minskar

D-dag idag, sista riktiga innan sommarlovet!
Spenderat den med matten som vän hela dagen, och nej det betyder INTE att jag varit duktig och pluggat hela dagen (önsketänkande!). Det betyder att jag försökt plugga hela dagen. Solen har skinit utomhus, lockat och försökt få ut mig, men istället har jag först tagit det lugnt och sett glee och sedan har jag pluggat på mitt golv framför smallville och vänner!
Dansat har jag också gjort idag. Tror jag fick för mig att det kanske kunde hjälpa huvudet att komma igång, vet inte riktigt, hade iallafall en bra förklaring innan.
Sen har jag lagat mat med broren, hemma för tentaplugg. Åt mat gjorde vi framför ett annat tv-program som gick då, samtidigt som jag hade matten bredvid mig. 
Jag har lekt matte lärare till Boel, letat musik, kollat "viktiga" saker på datan och nu... Hehe, bloggar jag.
Förklaringen till effektiviteten:
1. Sommaren är påväg, och viljan att plugga försvinner mer och mer
2. När man inte fattar, blir man inte heller pepp för det...(A)
3. Det fanns roligare saker(A)
Men....
Detta är mitt SISTA matte nationella prov! Läser matte c nu, så ingen matte i trean!! Glad och ledsen på samma gång! :D Känns konstigt att ett ämne som följt en så länge försvinner, samtidigt som jag älskar meningen : "Jag har ingen matte nästa år!"
Nu ska jag gå och äta, sedan blir det plugg igen!
Hoppas er dag varit bra!!!
Kram från Emma!<3

1 kommentar:

  1. Du och jag måste fira att ingen av oss har matte!! Med glass? ;) <3

    SvaraRadera