lördag 12 maj 2012

Vi lever i framtiden varje dag

Glimåkra
Öppet hus idag, med bästavännen och pappa.
Åkte dit idag för att få ett intryck av skolan, se om jag alls gillade den eller om jag skulle börja kolla på andra alternativ till mitt år efter gymnasiet.

Upp vid 8, intro möte där vid 11 och sedan rundtur på skolan. Efter mötet hade mina förväntningar sänkts (rektorn var särskilt stolt över den stensamling de skulle få låna och ha utställning där... Ja, STENsamling....) men efter rundturen var det annorlunda. Intrycket av skolan blev bredare, större och bättre.

Var väldigt glad över att Olly hängde med, då hon kunde hjälpa till att se på skolan ur fler synvinklar, både de bra och dåliga som man själv först inte tänkte på. Tack för att du ville hänga med!<3


Jag gillade skolan mer och mer. Jag säger inte att den är perfekt, för jag hittade saker jag inte gillade och jag vet saker jag fortfarande måste fundera över, men den är ändå tillräckligt bra för att jag ska ge den en chans, ha kvar den i mina tankar och i alla fall söka till den nästa år.  Om jag kommer in och om jag tackar ja, vet jag inte än. 
Men det kommer fortsätta va ett av mina alternativ för framtiden.

Det nästan coolaste av allt var att Olly och jag hittade Aslans bord!! Skojar inte, ett stenbord, omringat av träd med runor på! Så coolt!

Nu ska jag gå och dricka te med päronen och göra klart mitt arbete till litterär gestaltning.
Hugs from Emma!<3 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar