tisdag 22 maj 2012

Vad jag läser just nu

Ett tag sedan nu jag la upp om en bok, så här kommer lite uppdatering.
Från baksidan av Resten får du ta reda på själv:

Tänk om du bara hade en dag till att leva?
Vad skulle du då göra?
Vem skulle du kyssa?
Vad skulle du säga till dina vänner och din familj?


Boken handlar om Samantha, en tjej som är med i en olycka, men istället för att vakna upp på ett sjukhus eller bara uppleva total svarthet, vaknar hon i sin säng och upptäcker att det är morgon - samma morgon som dagen vid olyckan. Först förstår hon inte, men efter ett tag inser hon sanningen. Hon har fått chans att lösa vad som egentligen hände och att förstå värdet av vad hon har i livet- Sju chanser för att vara exakt.



Enligt mig är denna boken väldigt bra. Det som drar ner den är att kapitelna är väldigt långa, men när man väl kommit in i den är det inget som stör jätte mycket. Författaren, Lauren Oliver, är jätte duktig på att skriva och fångar en lätt.
Inte läst ut den än, har runt 200 sidor kvar eller något, men jag tror att jag kommer gilla resten också.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar